♥hEy !♥

Me is BACK (^________^)!

✿ kamU yaNg chOmeL ! ✿

++ sTorey teLLiNg ++
Okehh .. no more searching for Mr. Ohsem
✿ Still ada folower ke belog ni ?? huu ✿ AnywAy, feeL frEe tO reaD :)✿ AssaLammUaLaikUm.

Thursday, May 3, 2012

Simpati Ada .. Marah pun Ada !

Assalammualaikum W.b.t

Selamat malam.

Ingat tak Cik.Bun² penah buat entry pasal penyakit Leukemia? Ingat tak. Ingat tak. Kalau tak sila usha kat SINI.

Dah baca kan. Mesti korang dah ingat blek. Ingat! aku penah cite pasal makcik dan anak beliau juga dalam entry yang sama kan. Petang semalam, makcik tu ada datang kedai. Macam biasa, untuk melariskan jualan kerepek beliau. Bertemankan anak beliau juga. Agaknya, aku ni dilahirkan untuk bersimpati pada orang-orang sekeliling aku. Tah kenapa, tiap kali jumpa anak makcik tu, macam² aku fikir. Ish, ta patut ta patut.

Budak sebaya anak beliau [ 11 tahun ] sepatutnya ada kat sekolah time² dia datang kedai. Aku yang di penuhi dengan seribu satu persoalan di kepala, bertanya pada adik tersebut. “adik, ta pi skolah ka?”. Then adik tu Cuma geleng kepala. Ketidakpuashatian hati masih membelenggu diri. Aku tanya mak dia pula. “makcik, anak makcik ta p skolah?”. Makcik tu geleng kepala then jawab “ta.”. aku pun dengan muka bodobodo tanya kenapa walhal aku dah tau. Tapi sifat ingin tahu yang mengada-ngada lagi membuak buak. Makcik tu jawab “susah nak pi skolah, tiap bulan kena pi hospital tambah darah. Kadang kadang ta tentu masa.”. aku sangat sangat sangat bersimpati dengan nasib anak beliau. Walaupun aku tak berapa nak kenal lah kan makcik tu ngan family dia.

Kadang hati tertanya tanya, kenapa mesti kenal dengan orang orang seperti mereka [ pesakit Leukemia ]? Aku sedih kalau kalau suatu hari nanti, bila dah biasa nampak mereka berjalan jalan kat pekan, borak borak ngan mereka, tetiba salah seorang dari mereka dah tak de. Sedih :(

Huu. Mahap. Tertaching pulak :(


--------------------

Aku nak katalah kan. JANGAN JAGA TEPI KAIN ORANG BOLEH TAK??

~ mula nak menggila! ~

Tetiba hati TERpanas nak marah orang. Tapi tak tau siapa. Ishhh! Aku tak suka laa orang nak cerita benda tak betul pasal aku ni kat mak ayah aku. Tak kisahlah kau nak spy aku ke, nak ikut mana aku pegi, kuar ngan sapa, tapi jangan dok buat cite benda yang aku tak buat. Agaknya Kau tak faham lagi apa maksud  FITNAH tu lebih KEJAM daripada membunuh?. Susah nak cakap ngan orang ta reti bahasa melayu kan. Ishh! Sedarlah weyhh!

Aku malaslah nak menjawab ngan orang tua aku. Baik aku diam je. Benda tak betul, buat apa aku nak bertekak ngan orang tua aku kan. Kau cite lah banyak² lagi benda yang aku tak buat. Aku tolong gelak guling² sambil maki² kau. [ kijamm ni! ]. Mak aku pon dok berahsia sangat tentang orang yang bagitau cite tak betul tuh. 

Huhh! Pape je lah. Janji aku tak kacau hidup ko pun.

~ bhahaha ! macam monyet jee ! ~

----------------

kenapa aku masih ingat benda tu :( Ya Allah, kuatkanlah hati ni ........


SEKUAT mana seorang WANITA cuba menghadapi DUGAAN..
SETABAH mana seorang wanita cuba melalui UJIAN..
SETENANG mana seorang wanita cuba MENYEMBUNYIKAN KESEDIHAN..

Adakalanya, AIR MATA akan tetap JATUH BERGUGURAN di pipi walau dalam SENYUMAN, lumrah wanita penuh KASIH SAYANG dan KELEMBUTAN, mudah terguris dan terhiris, hati halusnya menguatkan SEMANGAT dalam diri dan hanya LELAKI SEJATI sahaja yang mampu menjadi PENAWAR buat dirinya...

~ terima kasih! sebab dia ada untuk aku ~

P/s :

Manusia!

Sukar nak di ramal. Depan baik. Belakang .....???  Wallahuallam.

Mahap, terselit kejiwangan pulak.



Assalammualaikum.

[ Like Kalau Suka . . . Terima Kasih Awak ^^v ]

7 comments:

  1. touching gak baca pasal makcik tuh. :)


    ahaa, normal being laa kalau manusia perangai mcm tu. depa tak senang dgn kewujudan dan ksenangan yg kita ada. kita pon tak bule tutup mulut depa. biaq p laa depa nak ckp apa. nty penat, diam laa tu.

    just kuatkan hati, depa ckp pasal kita, kita yg dpt pahala. :) yg pnting famili kenal siapa kita.

    doakan yang terbaik ja utk depa tu. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol3x!

      susah nak kata ngan orang tak reti bahasa. kang cakap perancis, dia cakap india pulakk .. haha ..

      Aminn ^^

      Delete
  2. Ish sedih la.. N rasa nk marah dgn org yg suker bt fitnah2 nih.. Bun2 bersabar la oke.. Sesungguhnya Allah s.w.t menurunkan hikmah apa yg berlaku..

    ReplyDelete
  3. Ish sedih la.. N rasa nk marah dgn org yg suker bt fitnah2 nih.. Bun2 bersabar la oke.. Sesungguhnya Allah s.w.t menurunkan hikmah apa yg berlaku..

    ReplyDelete
  4. Ish sedih la.. N rasa nk marah dgn org yg suker bt fitnah2 nih.. Bun2 bersabar la oke.. Sesungguhnya Allah s.w.t menurunkan hikmah apa yg berlaku..

    ReplyDelete
  5. nak tolong marah nih!! sapa tu? sapa tu? dishhh!!! tumbuk sama dya..haha! sedihhh!

    ReplyDelete