♥hEy !♥

Me is BACK (^________^)!

✿ kamU yaNg chOmeL ! ✿

++ sTorey teLLiNg ++
Okehh .. no more searching for Mr. Ohsem
✿ Still ada folower ke belog ni ?? huu ✿ AnywAy, feeL frEe tO reaD :)✿ AssaLammUaLaikUm.

Sunday, May 20, 2012

Ceritanya macam ni :)

Assalammualaikum W.b.t

Have u ever heard someone call u like this .......... psssstttt ... or shhhh ... or yang sewaktu dengan nya . Wahh! Macam best je nak panggil orang macam tu. Kadang kadang dengar macam angin sepoi sepoi tepi pantai je lalu kat telinga. Paling sedih dengar macam orang kata " shitt shitt " walhal sebenar nya dia panggil awak.

Pantang aku kena panggil macam tu. Macam tak da adab. Nak tak nak je layan. Senyum sudah semestinya bila layan costemer, tapi dalam hati maki maki dah. Astagfirullahhh ... Bukan orang muda je, yang tua tua pun sama. Kata nak orang hormat kat depa, tapi depa sendiri wat orang tak hormat kat depa.

Kalau nak orang layan kita dengan baik, sopan santun, lemah lembut ... Tolonglah hormat sikit. Jangan buat hati orang maki hamun kat hang pa. Berdosa yuu . Ishh ishh. Kalau nak bayar ke, nak tengok tepon ke nak minta top up ke nak beli emas ke kan ke manis panggil . . .

" Miss .. nak tengok ni bolehh?? "

" Miss .. top up ada?? "

" Dik, nak bayar bunga ... "

" Kak, nak ambil telefon ... "

Dan yang sewaktu dengan nya lah. Sopan sikit. Bukan nak kata kita tak hormat orang tua. Orang tua sepatutnya lebih tahu macam mana nak layan orang muda supaya hormat kat orang yang lebih tua. Jangan kata nak hormat yang tua ja sedangkan yang tua pun tak hormat kat kita kan.

------------------

Another story is SABAR.

Biasalah, adat dalam berurusniaga perlu kesabaran. Terutama sekali pelanggan. Mak datok nenek pakcik makcik adik abg hang! Ingat tangan aku ada 8 ke?? ingat FATIN yang dok layan korang ada 10 kat depan?? Hahh! ni nak marah ni. Dah nampak pekerja ada 2 orang je kat depan, bawa bawa lah bertendang sikit. Eh eh. Bersabar. Orang sibuk layan coustemer laen, yang lain sibuk dok panggil panggil. Macam lah aku ngan kawan aku dok goyang telur tak da coustemer lain nak layan kan. Orang kata " FIRST COME, FIRST SERVE LAHH! ".

Susah nak cakap ngan orang tak reti bahasa. [ Hamboihh! ayat nak kene penampaqq! .. mintak mahap kat orang tua tua. Tapi, u oll kena la paham. Sapa dulu datang, dia dulu di layan. ]

Kalau kedai tu bapak aku yang punya, nak kau menangis air mata darah tunggu giliran kat luar kedai. [ Aku pakai nombor macam kat kaunter bank. * NOMBOR ANDA 1413. NOMBOR SEKARANG 1314. SILA DUDUK GOYANG KAKI, ANDA AKAN DILAYAN SEBENTAR LAGI. TERIMA KASIH * .. bhahaha ].

So, pada mereka yang tak reti nak bersabar, silalah ke kedai lain untuk membeli henpon. Kalau perangai anda seperti @#$#@%, lagi lama aku wat ko tertunggu tunggu. Wakakakak >.< TerimaKasih.

~ mintak mahap! Ayat terkurang sopan sikit. ~

Alhamdulillah. Hari ni tak ramai orang. So, tak da lah hati membara bara. Bhahaha. Pas beh keja p makan kepsi. Motip sebenaq bukan nak cita pasal makan kepsi. Nak bagitau ..... pas blek kepsi adalah minah ni ajak lalu kat tepi tugu 100 tahun. Kata nya nak tengok bunga. [ Eh eh, bukan bunga tuu. Bunga yang orang dok tanam tanam. We're not Lesbyy okaihh??! ].

Dalam pada dok tengok tengok. Dia berkenan ngan bunga ni. Tah bunga tajuk apa aku tak tau. Yang aku tau, memang cantik lah, merah merah gitu :) Dia toleh kiri dan kanan. Aku toleh depan dan belakang. LINECLEAR ! Dengan slumberr dia petik balut ngan tisu kepsi then letak dalam beg sandang wane pink beliau. Ok. Kami curik bunga. Wakakak.

Dalam ni aku malukan dia. Tapi ..... sebelum aku malukan dia, aku dah termalu dulu >.< Sobsob. Masa aku dok asyik amek gambar dia, adalah 2 orang mamat polis ni meronda ngan moto, yang sorang tu cukup kenal muka dia. Kamera fon aku angkat tinggi, Snap pic si pencuri bunga, The mamat polis lalu kat tepi taman siap piss lagi, depa mesti ingat aku tangkap gambar syok sendiri. Wawawawawa! SUMPAH tak snap pic MCC [ main cute cute ]. Tak caya ni bukti dia ..............................





Tu je nak cite. Nak blahh dulu. Haruslah beriadah di petang hari. Selamat bersenam ^^

Assalammualaikum.
[ Like Kalau Suka . . . Terima Kasih Awak ^^v ]

No comments:

Post a Comment