♥hEy !♥

Me is BACK (^________^)!

✿ kamU yaNg chOmeL ! ✿

++ sTorey teLLiNg ++
Okehh .. no more searching for Mr. Ohsem
✿ Still ada folower ke belog ni ?? huu ✿ AnywAy, feeL frEe tO reaD :)✿ AssaLammUaLaikUm.

Wednesday, October 10, 2012

Lessons For All :)

Makkk! Mana pi henpon aku?? Baru doploh minit aku tinggal p mandi, hilang tah ke mana! Dah la silent mode ....! Ciss.........

Ahh. Sebok pasal henpon. Bukan ada orang nak mesej pon. Kahkahkah! Abaikan. Nanti bila aku tak cari pepandai lah dia muncul tu.

Pernah tak korang nampak or dengar or what everlah kan yang adik beradik dengan benda yang aku nak cite ni. Seorang ibu yang lebih sayangkan benda yang TAK benryawa berbanding ANAK sendiri??. Pasal benda yang tak da nyawa, sanggup dia kata " sya rasa macam nak bunuh ja anak tu. Aihh. Gerammmm! " Sambil maki maki sumpah sumpah depan orang. Ya Allah. Mak jenis apa macam tu?? Sanggup kuarkan kata kata macam tu pada anak sendiri?? Sebab benda yang tak berapa nak penting pon. Macam tak da agama pula. Tiap kata kata seorang ibu tu kan Doa. Tapi tak tau lah pulak dalam agama dia. Wallahualamm. 

Selalu aku tengok dalam movie movie drama drama. Macam cite Di Bawah Ketiak Isteri ke Bini Bini Ku Gangster ke & yang sewaktu dengannya. Tak pernah jumpa lagi pompuan yang ala ala QUEEN CONTROL! Woww. Kira nya, aku antara yang bertuah la ni. Wahuahua. [ Astagfirullah! Terlebih sudaa! Soeyy :( ] 
Selama ni aku dengar cite die, tengok pangai die macam gud gud je. Seyes tak tipu! Lama lama punya lama aku kenal die, perghhh! Nak berbulu telinga aku dengar segala kata cacian, makian dia. Kalau kat adik adik dia ka, musuh musuh dia ka, tak pa juga. Ni kat LAKI dia sendiri. Kalau beruk dok sebelah aku pun, kompem lari ke hutan juga beruk tu. Ya Allah, tak sedar ka dia sape yang dimaki hamun tu?? Kalau dia tak da, tak terfikir ka dia sape nak tanggung mereka anak beranak?? Paling sedih penah aku dengar, sanggup nak doakan laki dia tu mati. Astagfirullah! 
Dalam Islam, semua pun sedia maklum. Syurga seorang anak lelaki & perempuan yang belum bekahwin adalah di bawah tapak kaki Ibu. Syurga seorang anak lelaki yang sudah berkahwin, juga di bawah tapak kaki ibu. Tapi, syurga seorang perempuan yang sudah berkahwin adalah di bawah tapak kaki suami. Kalau kita derhaka pada suami, tak cium bau syurga la jawab nya. Tapi yang ni, aku tak tau lah. Agama kita berlainan. Pernah aku aju soalan ni pada kawan yang bukan seagama. Aku tanya. Sekadar nak kepastian. Sambil tu tambah pengetahuan sikit. " Dalam agama kitorang macam ni [ macam yang aku explen kat atas tu. ]. Kalau agama korang, syurga seorang isteri?? " ... Hampa! Dia sendiri pun tak dapat nak jawab soklan aku. Hmm. Tak pa lah. At least dia ada gambaran sikit mana letaknya pangkat seorang isteri dalam sesebuah keluarga :) Kitorang sentiasa berdoa supaya 1 hari nanti beliau akan berubah sebelum sesuatu perkara yang tak baik menimpa kat diri beliau. Aminnn.

Orang yang sama, ada pesan kat aku. Kata nya " kalau boleh, korang janganlah berkawan ka kawen dengan orang yang keja 'tutt' atau pun keja 'tuttt'. Semua tak guna. Tak da fungsi. Menyesal sy kawen dengan orang keja 'tutt'. ". Wahh. Hebat nya kata kata beliau.
Lama aku termenung sambil tu berfikir juga. Aku ni bukanlah seorang yang berani menjawab depan orang. Dalam hati boleh lah. Mencurah curah kata kata kat kepala hotak, tak cukup kepala hotak tambah kepala lutut aku lagi nak balas kata kata beliau. Tapi, apakan daya. Aku ni insan yang lemah! Aisehmenn. Tak ar lembut sangat pon. Kadang terlepas juga! Beware =.=' Nak nak aku jawab " Boleh je berkawan ke nak kawen ngan diorang. Bergantung pada sikap kita sendiri nak layan diorang macam mana. Orang bukan tak boleh berubah. Kalau perangai kita macam setan, dia 1000x lagi setan dari awak! Dah tau nak berumahtangga dengan orang yang macam mana, tak payah la dah kawen dah beranak pinak baru nak menyesal! ". Fuhh! Pedas juga ayat ayat aku. Tapi aku cakap dalam hati je lah. Membazir air liur je kalau aku berhujah pepanjang dengan orang yang tak berapa nak sedar diri.

Huhh! Aku bukan nak buka aib orang. Cuma nak berkongsi kisah & situasi yang sangat membengangkan kepala serta boleh menggilakan orang orang terdekat! Astagfirullah ..... Mungkin ada hikmah di sebalik apa yang terjadi. Semua ni aku jadikan sebagai pengajaran sebelum ke alam berumahtangga. Seyes aku cakap, banyak benda yang bermain kat kepala hotak aku [ even aku belum sampai ke tahap nak berumahtangga pon. Tapi tak salah nak fikir awal awal kan :) ]. Hee. Minta minta dijaohkan dari segala anasir anasir yang tak baik :P InsyaAllah ^^

Ok. Selama ni ada orang nak sabotaj aku. Ewahh ewahh! mentang mentang aku ni kecik kecik je, takat kuli kuli je, boleh nak kena kan aku. Bukan takat aku je yang terkena, orang lain pun kena juga. Tak pe tak pe. Aku bukanlah jenis pendendam walaupun aku ni suka memendam rasa. Cewahh! [ perlahan lahan muslihat ko terbongkar juga ^^v peace yOo ]. Tunggu & lihat je lah apa yang jadi nanti ^^

ItsOkey! Takat ni dulu nak mencoret! [ Henpon. Henpon. Mana menghilang?? Kot kot abe msg. Hakhak! Memang mengade dak Bun2! ] Esok esok aku hapdet lagi ^^v

Assalammualaikum.

[ Like Kalau Suka . . . Terima Kasih Awak ^^v ]

1 comment:

  1. miss place kot...ce check lg

    baca ni jugak
    http://anisa-mylife.blogspot.com/2012/10/cipta-dialog-paling-menarik-untuk-doodle.html

    ReplyDelete