♥hEy !♥

Me is BACK (^________^)!

✿ kamU yaNg chOmeL ! ✿

++ sTorey teLLiNg ++
Okehh .. no more searching for Mr. Ohsem
✿ Still ada folower ke belog ni ?? huu ✿ AnywAy, feeL frEe tO reaD :)✿ AssaLammUaLaikUm.

Thursday, August 30, 2012

Kenapa harus jadi begini ..... ??

Ya Allah.

2 tahun yang lalu, aku pernah merasa hampir kehilangan orang yang paling aku sayang. Ayah aku. Akibat daripada penyakit yang beliau hidapi. Berkat doa, kesabaran, kasih serta sayang isteri, anak anak, keluarga serta sahabat beliau, Alhamdulillah beliau semakin pulih & sihat sehingga ke hari ini. Terima kasih Ya Allah.

Kali ini, benda yang sama terjadi. Bukan saja terasa pada diri aku, tapi seluruh keluarga aku. Berbeza dengan keadaan ayah yang dulu. Sepupu aku terpaksa bertarung nyawa akibat perbuatan orang yang tak berperikemanusiaan! Sedang aku asyik berborak dengan rakan sekerja, 1 sms sampai ke telefon. Oh, mesej dari mak. Katanya ..

" Si Kirul kemalangan semalam. Dia tenat di hospital. Mo kena kirim p KK. Ada pendarahan di kepala ". Ya Allah. Tiba tiba hati yang girang menjadi sayu. Allah je tau perasaan aku. Perasaan family aku. Macam macam bermain di fikiran aku.

Semalam, orang awam terserempak dengan dia dalam keadaan tak sedarkan diri dekat dengan bus stop berdekatan sekolah. Diorang bawa dia p hospital. Paling menyedihkan, bila dapat tau dari hospital jam 10 pagi tadi. Pakcik ( ayah beliau ), atuk & lagi seorang pakcik pegi hospital tuk tengok keadaan dia. Aku memang nak pegi, tapi keadaan memang tak mengizinkan sebab tak cukup pekerja.

Tanya mak. Pakcik kata, dia bukan kemalangan sebab di langgar. Kalau langgar, mesti ada kecederaan luar badan. Tapi, dia macam dipukul orang. Sampai jadi pendarahan di kepala. Masa nak pindahkan beliau masuk dalam kereta ambulans, kata atuk jasad beliau seperti orang yang tak bernyawa. Ya Allah. Sayu nya hati ni bila terbayang keadaan beliau.

Dia memang budak nakal. Jahat pun mungkin. Pernah keluar masuk pusat serenti. Tapi tak pernah sampai nak membunuh orang. Kadang kala pemabuk. Ada sesetengah family yang tak berkenan dengan tingkahlaku dia. Tapi tak pernah nak salahkan sesiapa bila dia jadi macam ni. Mungkin dia ada alasan tersendiri bila jadi macam tu. Biarlah keluarga saja yang tahu. [ maaflah, bukan bermaksud nak buruk buruk kan keluarga sendiri apatah lagi nak buka keaiban keluarga sendiri, biarlah semua ni jadi pengajaran buat kita. ]

Kalau betullah semua ni perbuatan orang, biar Allah balas perbuatan dia lebih kejam dari apa yang dia buat pada sepupu aku. Kalau sepupu aku jahat sekali pun, janganlah hukum dia ikut undang undang sendiri. Suka hati nak belasah orang. Kalau di dunia mungkin dia boleh lari, tapi akhirat ... Wallahuallamm. Hukum karma kita tak tahu lagi.

Sekarang masih dalam wad pembedahan agak nya. Sedang menunggu berita dari keluarga yang tolong jaga di sana.

Ya Allah, selamatkan dia. Panjangkan umur dia. Aminn.


P/s:

Kadangkala terasa diri ini sangat kejam pada beliau :( Pernah beberapa kali beliau datang ke tempat kerja aku dalam keadaan separuh sedar, nak minta belanja. Aku bukan tak nak belanja, cuma aku takut bila aku bagi duit nanti, dia belanja untuk benda yang tak patut. Huu.

Korang, tolong doakan untuk dia sekali ya?? Terima kasih banyak banyak banyak.

Assalammualaikum.
[ Like Kalau Suka . . . Terima Kasih Awak ^^v ]

No comments:

Post a Comment